Dolny Śląsk, jako pierwsze województwo, wprowadza Politykę Rowerową.

 

kartka-cyklisciNowe trasy rowerowe, poprawa bezpieczeństwa rowerzystów oraz jeszcze więcej jednośladów na ulicach – to główne założenia Dolnośląskiej Polityki Rowerowej, którą Dolny Śląsk wprowadzi jako pierwsze województwo w Polsce. Jak poinformowało biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląska Polityka Rowerowa ma na celu m.in. zwiększenie do 10 proc. udziału komunikacji rowerowej w ruchu miejskim oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego – zmniejszenie o 50 proc. ryzyka wypadków rowerowych do 2020 r.

Dolnośląska Polityka Rowerowa ma przyczynić się także do rozwoju turystyki i rekreacji rowerowej, popularyzacji idei zrównoważonego transportu oraz budowania powszechnej świadomości korzyści płynących z rozwoju ruchu rowerowego i wdrażania idei mobilności aktywnej.

Nad założeniami i realizacją Dolnośląskiej Polityki Rowerowej pracować będą nie tylko urzędnicy, ale przede wszystkim eksperci i środowisko cyklistów. Jej wdrażaniem zajmą się m.in. jednostki samorządu terytorialnego. Projekt zakłada, że każdy mieszkaniec województwa będzie mógł wziąć udział w „rowerowym dialogu” i zabrać głos w sprawie rozwoju infrastruktury rowerowej na Dolnym Śląsku.

Szczegóły programu

W Regionalnym Programie Operacyjnym dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 już zaplanowano środki na rozwój infrastruktury rowerowej. W ramach gospodarki niskoemisyjnej Dolny Śląsk chce finansować budowę tras rowerowych w miastach, czyli tam, gdzie jednoślady są alternatywą dla samochodów. Natomiast priorytet dotyczący ochrony środowiska pozwoli na wsparcie budowy dróg rowerowych poza terenami miejskimi. Samorządy mogą także korzystać z puli przeznaczonej na Zintegrowane Inwestycje Terytorialne i w ramach tych środków projektować politykę rowerową. Edukacja i promocja jazdy na rowerze będzie finansowana m.in. z pieniędzy Europejskiego Funduszu Społecznego.

Ostateczną wersję Dolnośląskiej Polityki Rowerowej poznamy do końca 2014 r., tak aby do 2020 r. region mógł wykorzystać pulę unijnych środków i realizować projekty rowerowe.  Artykuł pochodzi z strony internetowej  „Gazety Wyborczej”. Czy nasze miasteczko na tym skorzysta ? Warto podyskutować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


siedem × = 35